راهنمای خرید قابلمه پیرکس

در این مطلب به راهنمای خرید قابلمه پیرکس خواهیم پرداخت و نکاتی را ذکر خواهیم کرد که به شما عزیزان در یک انتخاب ایده آل کمک می کند. از آنجایی که پیرکس بسیار شبیه به شیشه است، نمونه های تقلبی زیادی در بازار وجود دارند که با ارائه قیمت های ارزان، مصرف کننده را ترغیب به خرید می کنند. اگر با راهنمای خرید قابلمه پیرکس آشنا باشید میزان اشتباه شما در خرید کاهش پیدا خواهد کرد.

خرید قابلمه پیرکس

قبل از آنکه به راهنمای خرید قابلمه پیرکس بپردازیم باید بگوییم که پیرکس همان شیشه بوروسیلیکات می باشد که به دلیل ضریب انبساط حرارتی بسیار پایین، مقاومت زیادی در برابر گرما دارد. در حال حاضر ظروف مختلفی از پیرکس تولید می شوند که از نظر زیبایی قابل مقایسه با سایر متریال نیستند. مهم ترین دلیل علاقه خانم های خانه دار به خرید قابلمه پیرکس، شفافیت آن است. زیرا امکان نظارت و کنترل غذا در تمام مراحل طبخ وجود دارد.

به جز قابلمه پیرکس محصولاتی از جمله قابلمه چدن، تابه رژیمی، استیک پز و … از ظروف کاربردی آشپزخانه محسوب می شوند که همانند یک دستیار حرفه ای در کنار خانم های خانه دار حضور دارند. در حال حاضر برندهای داخلی و خارجی متعددی در بازار جولان می دهند که یکی از بهترین برندهای داخلی بخصوص یکی از بهترین مارک قابلمه پیرکس، لیدوما ست. قابلمه لیدوما در دو نوع گرانیتی و چدنی تولید می شوند که از نظر کیفیت قابل رقابت با برندهای خارجی است.

نکات مهم در خرید قابلمه پیرکس

در ادامه به سوال قابلمه پیرکس چیست بیشتر می پردازیم. همان طور که می دانید برندهای زیادی در بازار وارد شده اند که تمام آن ها ادعا می کنند محصولات خود را از پیرکس اصل تولید کرده اند. بسیاری از افراد در هنگام خرید دچار سردرگمی می شوند و صرفا قیمت و زیبایی را ملاک قرار می دهند. در حالی که کیفیت مهم ترین فاکتور در خرید قابلمه پیرکس است. اگر نسبت به این فاکتور بی توجه باشید و ظروف بی کیفیت را خریداری کنید ممکن است در حین آشپزی با خطراتی از جمله شکستگی و ترک خوردگی ظرف مواجه شوید. همچنین برای خرید ظروف پیرکس لازم است این نکات را بدانید تا تشخیص ظروف پیرکس اصل برایتان آسان تر باشد. در راهنمای خرید قابلمه پیرکس به شما کمک می کنیم تا جنس باکیفیت و مرغوب را شناسایی کنید.

راهنمای خرید سرویس قابلمه پیرکس

عدم تیزی و برندگی

قابلمه های پیرکس مرغوب از دسته های یکسره برخوردار هستند و دسته ها جزئی از ظرف محسوب می شوند. اما برندهای بی کیفیت دسته را به ظرف جوش می دهند و در محل جوش شاهد تیزی و برندگی خواهید بود. استفاده از این ظروف اعتبار چندانی ندارد. زیرا ممکن است در حین جابجایی، دسته آن ها جدا شود و تمام محتویات قابلمه بریزد. همچنین امکان بریدن دست بر اثر لبه های تیز وجود دارد.

عدم وجود حباب

از مهم ترین نکاتی که در راهنمای خرید قابلمه پیرکس وجود دارد این است که قابلمه نباید دارای حباب باشد. هر چه ظرف یکدست تر و شفاف تر باشد به معنای باکیفیت تر بودن آن است. همچنین اگر قابلمه دارای لک هایی بود که با آب گرم تمیز نمی شوند باید از خرید آن اجتناب کرد. وجود لکه بر روی قابلمه پیرکس نشان دهنده این است که از متریال نامرغوب در تولید آن استفاده شده و شیشه آن بوروسیلیکات اصل نیست.

عدم ترک خوردگی

در هنگام خرید قابلمه پیرکس باید آن را در مقابل نور بگیرید و تمام جوانب آن را بررسی کنید. قابلمه های پیرکس باید فاقد ترک خوردگی باشند. توصیه می کنیم اگر ترک آن به اندازه مو باشد باید از خرید آن منصرف شوید. زیرا احتمال بزرگ تر شدن ترک و شکستگی کامل آن بر اثر حرارت وجود دارد.

راهنمایی خرید قابلمه پیرکس

عدم وجود موج

سطح داخلی و خارجی قابلمه باید کاملا صاف و یکنواخت باشد. هر چه میزان موج کمتر باشد به معنای باکیفیت تر بودن آن است. اکیدا توصیه می کنیم از خرید قابلمه پیرکس رنگی خودداری کنید. زیرا پروسه ای که برای رنگ آمیزی آن ها طی می شود مقاومت ظروف را کاهش می دهد. از طرفی دیگر شفافیت ظرف کمتر می شود و امکان نظارت و رویت مواد غذایی را در حین پخت نخواهید داشت.

روش استفاده از قابلمه پیرکس

پس از آنکه با نکات مهم در راهنمای خرید قابلمه پیرکس آشنا شدید نوبت به این می رسد که به چند نکته مهم برای حفظ طول عمر این ظروف اشاره کنیم. قابلمه های پیرکس به نحوی ساخته شده اند که می توانید آن ها را به طور مستقیم در فر، مایکروفر قرار دهید. اما بهتر است از تماس آن ها با حرارت خیلی بالا ( بیشتر از 400 درجه ) و المنت های برقی جلوگیری کنید و بهتر است بر روی شعله مستقیم حرارت قرار نگیرد.

همانطور که می دانید ظروف پیرکس در برابر حرارت مقاوم اند اما باید از سرد و گرم شدن ناگهانی آن ها جلوگیری کنید. به طور مثال ظرف را فریزر به طور مستقیم بر روی شعله گاز قرار ندهید. اجازه دهید از سرمای ظرف کاسته شود و به دمای محیط برسد سپس آن را بر بروی شعله گاز، فر و مایکروفر بگذارید. همچنین اگر مواد غذایی درون قابلمه داغ است بلافاصله آن را به یخچال و فریزر منتقل نکنید. برخی از افراد عدم مقاوت ظروف پیرکس در برابر حرارت را از مضرات قابلمه پیرکس می دانند و ترجیح میدهند از چدن و یا گرانیت استفاده کنند.

راهنمای خرید قابلمه پیرکس

اگر قصد دارید از قابلمه پیرکس برای مصارف روزمره استفاده کنید به سراغ مدل های ساده و گرد بروید. زیرا شستشوی آن ها راحت تر است. برخی از برندها اقدام به تولید محصولاتی با فرم های عجیب و غیرعادی کرده اند که شستشو و نگهداری آن ها را با مشکل مواجه می کند.

در حال حاضر کارایی قابلمه پیرکس به اثبات رسیده است. اما باید بدانید که به طور کلی شیشه رسانای خوبی برای انتقال حرارت نیست. به همین دلیل برای حفظ کیفیت آشپزی بهتر است به طور مرتب غذا را هم بزنید تا حرارت به طور یکنواخت به کل مواد غذایی برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *